قوانین و مقررات بازی داژبال
ساعت ۱۱:٢٤ ‎ق.ظ روز شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸٦  

1ـ هر تیم شامل 5 بازیکن (4 نفر اصلی و 1 نفر ذخیره) می‌باشد.
2ـ لباس بازیکنان باید متحدالشکل باشد.
3ـ شماره پیراهن بازیکنان در وسط پشت 20 سانتی‌متر و در وسط جلو 15 سانتی‌متر و به پهنای 2 سانتی‌متر باشد.
4ـ مسابقات با توپ والیبال برای دوره راهنمایی و توپ مینی والیبال برای دوره ابتدایی برگزار می‌شود.
5ـ هر گونه تصمیم‌گیری در موارد پیش‌بینی نشده به عهده کمیته فنی مسابقات خواهد بود.
شرح بازی 

بقیه در ادامه مطلب


کلمات کلیدی:
پا پرانتزی
ساعت ۱۱:٤۸ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٥ اسفند ۱۳۸٦  

 تعریف‌ وتشخیص‌:

 - شخص‌ به‌ پشت‌ خوابیده‌ پاهای‌ وی‌ راجفت‌ می‌کنیم‌ اصولا" دوتازانو ودوتا مچ‌ پاباید در تماس‌ با همدیگر قرارگیرند اگرمابین‌ دوزانو فاصله‌ وجود داشته‌ باشد به‌ آن‌ پای‌ پرانتزی‌ می‌گوئیم‌ .

 اگرایستاده‌ تست‌ می‌کنید فاصله‌ بسیار اندک‌ بین‌ دوزانو رابعنوان‌ ناهنجاری‌ محسوب‌ نکنید.

 عوامل‌ ایجادکننده‌ :


کلمات کلیدی: سا ختار قامتی
شست کج‎
ساعت ۱۱:۳۸ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٥ اسفند ۱۳۸٦  
تعریف

انحراف انگشت شست بطرف سایر انگشتان راشصت کج میگویند.

 عوامل ایجاد کننده :

 -1 پوشیدن کفش پنجه باریک

 -2 کف پای صاف

 -3 ازبین رفتن قوس عرضی

 -4 پوشیدن کفشهای پاشنه بلند

 -5 ضعیف بودن عضلات دورکننده یاکوتاهی عضله شست پا

 -6 ارثی

 عوارض شصت کج :


کلمات کلیدی: سا ختار قامتی
قوانین توپ در بازی فوتبال
ساعت ۱۱:۱۸ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ٧ اسفند ۱۳۸٦  
جنس و اندازه توپ:
    ▪ باید کروى باشد.
    ▪ از چرم یا جنسهاى مناسب دیگر ساخته شده باشد.
    ▪ محیط توپ نباید بیشتر از 70 سانتى متر و کمتر از 68 سانتى متر باشد.
    ▪ وزن توپ در آغاز بازى نباید بیشتر از 450 گرم و کمتر از 410 گرم باشد.
    ▪ فشار توپ 0.6 الى 1.1 آتمسفر (600 الى 1100 گرم بر سانتى متر مربع) در سطح دریا باشد.
تعویض توپ ناقص
اگر در جریان بازى توپ ترکید یا به هر طریقی حالت قانونى خود را از دست داد:
    ▪ بازى متوقف می شود.
    ▪ بازى مجددا با رها کردن توپ از محلى که توپ تغییر شکل داده است آغاز می شود.
اگر موقعى که توپ در بازى نیست ترکید یا از حالت قانونى خارج شد، مثل ضربه آغاز بازى، ضربه دروازه، ضربه کرنر، ضربه آزاد، ضربه پنالتى یا پرتاب اوت:
    ▪ بازى مجددا با همان ضربه شروع می شود.
    ▪ توپ نباید در جریان بازى تعویض شود مگر با اجازه داور.

کلمات کلیدی: قوانین ورزشی
ورزشکاران چگونه باید تغذیه کنند؟
ساعت ۱۱:٥٧ ‎ب.ظ روز یکشنبه ٥ اسفند ۱۳۸٦  

 

 
 

فوتبال زنان
 

 
                      
 
  

 ورزشکاران با توجه به میزان تحرکات جسمانی شان باید از رژیم غذایی مناسب شامل غذاهای متنوع با کمیت متعادل برخوردار باشند. زیرا کارشناسان علوم تغذیه بر این باورند که اثر تغذیه مطلوب در افزایش توان جسمانی ورزشکاران بیش از فعالیت های ورزشی است . به بیان دیگر شما به توان بالای جسمانی نخواهید رسید مگر اینکه همگام با فعالیت های ورزشی به تغذیه سالم و مناسب توجه کافی نمائید. افرادی که در فعالیت های سنگین ورزشی مانند کوهنوردی ، وزنه برداری ، شنا و... شرکت می کنند، در مقایسه با آندسته از ورزشکاران که ورزش سبک می کنند به مصرف مواد غذائی بیشتری نیاز دارند. از این رو، درصورت عدم تناسب تغذیه با نوع ورزش ممکن است افزون بر از دست دادن چربی بدن خود، به تدریج ماهیچه ها نیز تحلیل رفته و در خود احساس رخوت ، خستگی و عدم تمایل به ادامه فعالیت های ورزشی نمائید. بنابراین استفاده از مواد غذایی مناسب و سالم نه تنها سلامتی و نشاط ورزشکاران را در طول زندگی تأمین می کند، بلکه عمر مفید عضلات شان را افزایش می دهد و مدت بیشتری می توانند ورزش های مورد علاقه خود را انجام دهند. در این ارتباط محققان توصیه می نمایند ورزشکاران در طول روز از غذایی کامل استفاده کنند و هرگز صبحانه را از یاد نبرند! کارشناسان علوم تغذیه نیز بر این باورند که انواع میوه و سبزی که منابع تأمین کننده ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشند همراه با ترکیبات کربوهیدرات ها مانند ماکارونی ، برنج ، نان سبوس دار، سیب زمینی پخته و غلات در رژیم غذایی ورزشکاران جایگاه اصلی دارند. کربوهیدرات ها تأمین کننده سوخت مورد نیاز بدن هستند و بدون این مواد غذایی ورزشکاران کارایی مورد انتظار را برای انجام حرکات ورزشی به ویژه ورزش های سنگین از دست می دهند. از همین رو، ورزشکاران باید از گوشت ماهی ، مرغ ، انواع میوه و سبزی مانند کاهو، گوجه فرنگی ، خیار، اسفناج ، هویج ، کدو و فلفل به اندازه کافی استفاده نمایند و در حد امکان غذاهایی را مصرف کنند که خام و طبیعی باشند و برای حفظ ارزش غذایی آنها مدت زمان کمتری برای پخت آنها صرف گردد. افزون بر این نوشیدن آب و سایر نوشیدنی های سالم نقشی اساسی در سلامت و شادابی ورزشکاران دارند. ورزشکاران باید برای تأمین آب بدن خود از آب و نوشیدنی های بدون گاز و عاری از افزودنی های مضر به مقدار زیاد استفاده کنند و هنگام انجام فعالیت های بدنی و پس از آن آب کافی بنوشند. یکی از شیوه های تشخیص نیاز بدن به آب ، توجه به رنگ ادرار است . اگر رنگ ادرار شفاف ،بی رنگ یاکمرنگ باشد، میزان آب بدن مناسب است و درصورت تیره رنگ بودن ادرار، بدن کمبود آب دارد. هر فرد در طول روز باید حداقل 12 لیوان آب بنوشد، زیرا هشتاد درصد بدن را آب تشکیل می دهد و کمبود آب بدن حتی ممکن است زمینه ساز سکته قلبی گردد. بنابراین ورزشکاران نظر به ازدست دادن مقدار زیادی از آب بدن خود در تحرکات ورزشی باید مستمراً آب از دست رفته را تأمین نمایند.


کلمات کلیدی: تغذیه ورزشی
نتایج مسابقات بازیهای دبستانی مقطع متوسطه ناحیه 2
ساعت ٤:۱٠ ‎ب.ظ روز شنبه ٤ اسفند ۱۳۸٦  

در مورخه ۲۹/۱۱/۸۶ مسابقات بازیهای دبستانی مقطعع متوسطه ناحیه ۲در سالن یادگار امام(ره)خرم آباد برگزار گردید که در پایان تیم دبیرستان شهدای لشگر به مقام اول ناحیه و تیم دبیرستان شهدای ماسور توانستند مقام دوم را کسب نمایند

اسامی تیم شهدای لشگر
نسرین طلایی  - پروین زرین جویی  - مهسا بابایی  - فاطمه رشنو  - سحر ظهرابی -

اسامی تیم شهدای ماسور
زینب بیرانوند - مژگان عبدی - زهرا شاهی - نسیم مهدی پور - فاطمه میرزایی

 


کلمات کلیدی: اخبار ورزش دختران
تیم والیبال دبیرستان شهدای لشگر قهرمان مسابقات ناحیه ۲شد
ساعت ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ روز جمعه ۳ اسفند ۱۳۸٦  
این مسابقات  در سالن یادگار امام شهرستان خرم آباد به مدت دو روز برگزار شد که در یایان تیم دبیرستان شهدای لشگر به مربیگری خانم کریمی توانست باشکست حریفان به مقام قهرمانی این مسابقات برسد
اعضای تیم =زهرا رشیدی-  مریم کرمی- فاطمه نیک بخت- زینب نیک بخت-  حدیث حسنوند-شبنم رنجبر-  فاطمه حسن زاده  -صبا حسن پور - طیبه بسطامی
کلمات کلیدی: