مسابقات دو و میدانی مدارس دختر استان لرستان 29فروردین آغاز می شود
ساعت ٦:٠٩ ‎ب.ظ روز جمعه ٢۱ فروردین ۱۳۸۸  

مسابقات استانی دو و میدانی آموزشگاههای دختر استان 29 در مجموعه ورزشی تختی خرم آباد به مدت 3روز برگزار می شود.

این مسابقات در سه مقطع ابتدایی ،راهنمایی و متوسطه با شرکت تیم هایی از شهرستانها و مناطق استان لرستان در 8ماده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است نفرات برتر هرماده برای شرکت در مسابقات کشوری که در تابستان 88برگزار می شود انتخاب می گردد.


کلمات کلیدی: اخبار ورزش دختران
ترس از انجام حرکات ژیمناستیک(2)
ساعت ٦:٠٢ ‎ب.ظ روز جمعه ٢۱ فروردین ۱۳۸۸  

ممکن است ژیمناستها پس از آنکه مهارتی را فراگرفتند،بعداٌ در اجرای آن مشکل پیدا کنند. علت این امر ، اغلب هراس و موانع روانی است.

گاهی هم ممکن است پس ار آنکه مهارت را فرا گرفتند، مدتی اجرای آن را ترک کنندو در نتیجه اعتماد به نفس خود را برای اجرای دوباره آن از دست بدهند . که این رفته رفته به سر خوردگی و ناکامی آنها در تمرینات می انجامد. 

مربی میتواند با این روشها کمک کند تا ژیمناست بر هراس خود غلبه کند.

1- به ژیمناست توصیه کند که از اسباب فاصله بگیرد و به کناری برود؛آنگاه به این فکر کند که چه عاملی باعث میشود که نتواند مهارت مورد نظر را به نمایش بگذارد.

2- به ژیمناست بگوید که اگر ترس از آسیب دیدن مانع روانی اوست ، به این فکر کند که امکان آسیب دیدن تا چه اندازه غیر واقع بینانه است.ژیمناستها همه روزه چندین حرکت را به نمایش میگذارند یا تمرین میکنند و لزوماٌ آسیب نمی بینند.مربی همچنین میتواند به ژیمناست اطمینان خاطر بدهد که آسیب نخواهد دید زیرا مربی کیفیت حرکت او را تاُیید کرده است .


کلمات کلیدی: آموزش ورزشی
کاهش آسیب کودکان هنگام ورزش
ساعت ۱٢:۱٢ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱٦ فروردین ۱۳۸۸  

کودکان برای لذت بردن از بازی‌های ورزشی باید با قوانین ایمنی آشنا شده و آنها را رعایت نمایند. بیشتر صدمات بدنی ناشی از عدم رعایت این قوانین است.

ورزش کودکان

- بعضی ورزش‌ها نیازمند استفاده از تجهیزات ایمنی خاص هستند؛ از جمله کلاه ایمنی، مچ بند، زانو بند و مانند این ها. با کمک مربی کودک می‌توانید این لوازم را تهیه کرده و فراموش نکنید که این تجهیزات باید نو و کاملا اندازه کودک باشند.

 - محوطه بازی کودک باید امن و دور از عوامل خطرزا باشد.

 - گرم کردن بدن قبل از شروع ورزش و خنک کردن آن پس از ورزش بسیار مهم بوده و در کاهش کوفتگی و درد عضلانی موثر است.

 - کودکان کم سن نباید ورزش‌هایی را اناجم دهند که موجب ایجاد اختلال در رشد استخوا‌ن‌ها، عضلات و مفاصل آنها شده یا به این اندام‌ها صدمه وارد کند. بهترین کار، انجام ورزش‌های مختلفی است که روی یک اندام متمرکز نشده و طولانی هم نباشند.

بدن‌سازی با وزنه قبل از سن بلوغ به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و پس از آن هم باید همواره تحت نظر مربی انجام گیرد.

- بهترین حالت برای کودک زمانی است که او با همسالان، یا کودکان هم‌قد و قواره خود بازی یا ورزش کند.

 - از آنجایی که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار سریع‌تر گرم یا سرد می‌شود، آنها نباید به ورزش‌هایی بپردازند که بیش از 30 دقیقه طول می کشد. همچنین نباید در هوای بسیار گرم (بالای 30 درجه سانتی‌گراد) به ورزش و بازی بپردازند و نباید هنگام شنا به مدت‌طولانی در آب سرد باقی بمانند.

ورزش کودکان

- معمولا کودکان نمی‌دانند که چه زمانی به نوشیدن آب نیاز دارند و اغلب قبل از اینکه احساس تشنگی کنند به آب نیاز دارند. آنها باید قبل، بعد و در حین ورزش و بازی، آب بنوشند.

 - کودکان در هوای گرم به کرم‌های ضدآفتاب و کلاه لبه‌د‌ار نیاز دارند.

 - کودک را به انجام کاری که نمی‌تواند انجام دهد یا از انجام آن وحشت دارد، مجبور نکنید.

 - نباید کودک نباید را به دلیل کاری که درست انجام نداده یا خوب بازی نکرده است، مقصر دانست و مورد انتقاد و تمسخر قرار داد.

 - مراقب باشید هیچ‌کس از بین بازیکنان، مربی یا تماشاگران بر سر کودک فریاد نزند و او را متهم نکند. در حقیقت ورزش کودکان را باید با آرامی و ملایمت رهبری کرد.

 - آسیب‌های ورزشی در مورد کودکان باید با دقت بسیار بیشتری درمان شود تا موجب ایجاد اختلال در رشد آنها نشود و یا به معلولیت یا ناتوانی آنها تبدیل نگردد.


کلمات کلیدی: آموزش ورزشی
نوروزی زیبا با تغذیه‌ای مناسب
ساعت ۱٢:۳٠ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٦ فروردین ۱۳۸۸  
سفره هفت سین

ایام نوروز باستانی فرصت مغتنمی جهت استراحت و لذت بردن از هوای بهاری، توام با دید و بازدیدها و مسافرت‌های شاد است که عموماً زمان مناسبی را نیز جهت رسیدگی بیشتر به نظافت کلی و سر و سامان دادن به امور خانه و خانواده در اختیار می‌ گذارد.

در ضمن، این ایام فرصت خوبی برای تجدید خاطرات گذشته و بها دادن، به سنن و رسوم گذشتگان است و رعایت آیین و رسوم مربوط به این روزها ممکن است بر وعده‌های غذایی، مقدار و نوع غذایی دریافتی افراد اثر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

همچنین برخی ترک دیار کرده و عزم را برای تماشای طبیعت سبز و دیدار آشنایان ساکن دیگر نقاط جزم نموده و به سفر می روند. در سفر نیز به ناچار باید تغییراتی در غذای مصرفی داده شود. اگر در این اثنا توجه کافی به نوع، کیفیت، مقدار و نحوه مصرف غذای فرد وجود نداشته باشد، خدای ناخواسته لطمه دیدن سلامت و در واقع سوء ‌تغذیه چندان دور از ذهن نیست.


کلمات کلیدی:
برای چاق نشدن در تعطیلات باید...
ساعت ۱٢:٢۱ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ٦ فروردین ۱۳۸۸  
رژیم لاغری

تحقیقات نشان داده است که وزن افراد در تعطیلات، بیشتر از زمان‌های عادی بالا می‌رود و این اضافه وزن، طی سال‌ها روی هم جمع می‌شود و به چاقی بدن منجر می‌گردد.

برای اکثر افراد، اضافه کردن وزن خیلی راحت تر از کم کردن آن است، به همین دلیل وقتی حتی نیم یا یک کیلو از وزنتان در تعطیلات بالا می‌رود، باید مراقب باشید، چون ممکن است دیگر نتوانید آن را کاهش دهید. اما می‌توانید از همین حالا با یک برنامه ریزی صحیح، تعطیلات را طوری سپری کنید که دور کمرتان حتی یک سانتیمتر هم زیاد نشود.

به 10 توصیه ی زیر عمل کنید تا از اضافه وزن دوران تعطیلات در امان باشید:

1- به طور منظم غذا بخورید

ممکن است یک روز از صبح تا شب چیزی نخورید، تا بتوانید در مهمانی شب به اندازه کافی از غذاها و دسرهای خوش‌مزه میل کنید. با اینکه این فکر منطقی به نظر می‌رسد، اما نخوردن غذا قبل و بعد از یک مهمانی، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد، فقط متابولیسم (سوخت وساز) بدن شما را کند خواهد کرد. اگر هم گرسنه به مهمانی برسید، مطمئناً غذاهای پُرکالری را انتخاب خواهید کرد و خیلی بیشتر خواهید خورد.

2- از سر سفره یا میز غذا بلند شوید


کلمات کلیدی: تغذیه ورزشی