با پیاده‌روی تند از سرماخوردگی جلوگیری کنید
ساعت ۱:٢٧ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸  
دویدن در برف زمستانی

کلید مصون ماندن از سرماخوردگی در طول ماه‌های سرد سال،‌ ممکن است تنها ورزش منظم باشد.

به گزارش هلث‌دی نیوز، دیوید نیمن، عضو کالج پزشکی ورزشی آمریکا می‌گوید:

بررسی‌ها نشان داده‌اند افرادی که چهار بار یا بیشتر در هفته و هر بار حداقل 45 دقیقه ورزش می‌کنند، 25 تا 50 درصد کمتر به علت مریضی، از رفتن به سر کار باز می‌مانند.

 نیمن گفت: "این کاهش در میزان بیماری، بسیار بیشتر از مقداری است که یک دارو یا قرص می‌تواند ایجاد کند."

  "تنها لازم است یک جفت کفش پیاده‌روی بخرید و به پیاده‌روی بپردازید تا باعث مصون ماندن شما از سرماخوردگی که یکی از بیماری‌های شایع زمستان است، شود."

 اما اگر قبلا سرما خورده باشید، چه باید کنید. نیمن این پیشنهادات را برای شما دارد:


کلمات کلیدی:
بادمجان،موثر در کاهش وزن و رفع کم خونی
ساعت ۱:٢٦ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸  

بادمجان برخلاف آنچه که عوام اعتقاد دارند که بی بو و خاصیت است، دارای خواص زیادی است. مهم ترین خاصیت آن کم کالری بودن آن است که غذای بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند وزن کم کنند; زیرا دارای ویتامین و مواد معدنی نیز هست. به گزارش جام جم آنلاین بادمجان را حتما باید به حالت کاملا رسیده مصرف کرد، زیرا خام آن طعم تلخ دارد و در آنهایی که آسم و برونشیت دارند، باعث تحریک این بیماری ها می شود. بادمجان اثر نرم کننده دارد و به علت دارا بودن آهن، در رفع کم خونی داروی موثری است. بادمجان را می توان برای از بین بردن ورم و التهاب، روی عضو ملتهب گذاشت. دانه بادمجان ایجاد یبوست می کند. ریشه بادمجان و شاخه های خشک شده و برگ های آن اثر بندآورنده خون را داراست و قابض بوده و می توان از آن برای درمان انواع خونریزی ها استفاده کرد.بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است.همچنین بادمجان گرفتگی رگ ها را باز می کند و افراد را از خطر سکته قلبی محفوظ می کند. بادمجان برطرف کننده یبوست است. برگ ها و پوست سیاه بادمجان را اگر بجوشانند، این جوشانده درمان اسهال خونی است.جوشانده ریشه بادمجان درمان کننده بیماری آسم است و همچنین این گیاه مقوی معده است.از بادمجان می توان به عنوان مسکن برای تسکین در استخوان شکسته و ضرب خورده استفاده کرد، بدین طریق که باید بادمجان را در فر بگذارید که نیم پز شود و سپس آب آن را با فشار بگیرید و بعد به مقدار نصف این مقدار آب به آن شکر قهوه ای اضافه کنید و آن را هم بزنید و بنوشید.


کلمات کلیدی:
آیا در وزن سلامت قرار دارید ؟
ساعت ۱:٢٤ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸  

آیا تا کنون از خود پرسیده اید که از نظر تناسب اندام در چه وضعیتی هستید. آیا چاق یا لاغر هستید یا اینکه در وزن سلامت قرار دارید . اگر چه با بررسی ظاهری اندام میتوان به این سوال پاسخ تقریبا مناسبی داداما برای جواب دقیق نیاز به معیارهای علمی داریم .
وزن سلامت
از دیدگاه پزشکی و علم تغذیه وزن سلامت ( وزن ایده آل) وزنی است که در آن سلامت جسمانی انسان در حداکثر و احتمال ابتلا به بیماری ها در حداقل خود باشد.
برای تعیین وزن سلامت روش های مختلفی وجود دارد که یکی از متداول ترین آنها ، روش تعیین شاخص توده بدن یا  BMI است .
در این روش با در نظر گرفتن وزن وقد شخص BMI  او را بدین ترتیب محاسبه می کنند :

شاخص توده بدن (BMI )برابر است با وزن بر حسب کیلو گرم تقسیم بر مجذور قد بر حسب متر.
تفسیر BMI


کلمات کلیدی:
چاقی یک قسمت از بدن (موضعی)
ساعت ۱:٢۱ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸  
چاقی شکم

در جامعه امروزی فراوان هستند افرادی که از چاقی های موضعی رنج می برند. به دلیل آموزش های فراوان بویژه برای جوانان، خیلی از افراد نسل جدید، مراقب کنترل وزن خود هستند، ولی در بین این افراد نیز تجمع چربی در یک قسمت از بدن و یا چاقی موضعی از مشکلات رایج است. خیلی از آنها هنگام مراجعه به کلینیک های لاغری، از این مسئله شاکی هستند که دیگر نمی توانند شلوارهای قبلی خود را بپوشند و یا سایز قسمت فوقانی بدن آنها با سایز قسمت پایینی سازگار نیست.

گروه دیگر، افرادی هستند که از افزایش بی رویه وزن رنج می برند و به درمان آن اهمیت نمی دهند تا آن که متوجه چاقی شدید در ناحیه شکم می شوند. این موضوع به ویژه در آقایان که به دلیل مشغله های روزمره به وزن خود توجهی ندارند، شایع است. این افراد زمانی کاهش وزن خود را جدی می گیرند که چاقی شکمی باعث بروز بیماری هایی مثل دیابت، افزایش چربی خون، بیماری های قلبی و عروقی و نیز کبد چرب در آنها شود.


کلمات کلیدی: سا ختار قامتی
بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید
ساعت ۱:۱٩ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸  
تغذیه ورزشکاران

همیشه بین آخرین وعده غذایی اصلی‌تان که خورده اید و ورزشی که می خواهید انجام ‌دهید، سه یا چهار ساعت فاصله بیندازید.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، تورستن آلبرز، کارشناس تغذیه در موسسه پیشگیری و مدیریت سلامت آلمان هشدار می‌دهد: دویدن با شکم پُر، برای دستگاه گوارشی خطرناک است و احتمال دارد به آن صدمه بزند. به گفته وی، در این صورت احتمال تهوع و اسهال وجود دارد.

بهتر است قبل از ورزش، خوراکی مختصری بخورید، مثلا یک تکه کوچک نان و پنیر. موزی که زیاد رسیده نباشد، خوراکی بهتری است، زیرا از افزایش سریع مقدار قند خون جلوگیری کرده و هضم نشاسته و گلوکز (قند) آن راحت است.

آلبرز می‌گوید: "علاوه بر این، موز حاوی فروکتوز یا لاکتوز نیست که گاهی اوقات موجب بروز مشکلات شکمی می‌شوند. امکان نفخ هم کاهش می‌یابد، زیرا موز فیبر چندانی ندارد."


کلمات کلیدی: تغذیه ورزشی