معجزه ایروبیک در سلامت
ساعت ٧:٠۱ ‎ب.ظ روز پنجشنبه ۱٠ بهمن ۱۳۸٧  

 

ایروبیک

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد، حداقل دوازده دقیقه با حرکات ریتمیک و موزون، در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گیرد. ایروبیک جزء‌ فعالیت‌های هوا‌رسان (شدت تمرین بالا و مدت تمرین پایین) است.

 ایروبیک در سلامت معجزه می‌کند، انجام حرکات ریتمیک و موزون ایروبیک به همراه شنیدن موزیک شاد، شما را سرحال می‌آورد و افسردگی را از بین می‌برد. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که در حین ایروبیک به موزیک گوش می‌دهند،‌دیرتر خسته شده و حرکات دشوار را با سهولت بیشتری انجام می‌دهند. همچنین در پایان یک روزکاری پرمشغله به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش کنید. در پایان روز نیز خواب راحتی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 اینکه چه مدت زمانی را برای انجام تمرینات ایروبیک اختصـــــاص دهید بستگی به هدف و شرایط فیزیکی شما دارد اما زمان 10 تا 60 دقیقه مناسب به نظر می‌رسد که البته سعی نمایید که هر روز این تمرینات را انجام دهید.

 اگر هدف شما کاهش وزن اضافی بدنتان است و شرایط جسمانی بدنتان اجازه می‌دهد، می‌توانید مدت بیشتری ورزش کنید. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که شما با تمرینات منظم 10 دقیقه‌ای،‌2 یا 3 بار در روز و حداقل 5 روز در هفته، می‌توانید آمادگی جسمانی مناسبی داشته باشید.

 ایروبیک به شما کمک می‌کند وزن خود را کم کنید و آن را در حد مناسب حفظ کنید، بنابراین دیگر شما چاق نخواهید بود که بعدها در اثر این چاقی به بیماری های گوناگونی مبتلا گردید. زیرا همانطور که می دانید منشأ بسیاری از بیماریها چاق بودن افراد است.


کلمات کلیدی: