پنج غذای اصلی برای داشتن شکمی صاف

روغن این گیاه غنی ترین منبع اسیدهای چرب امگا- 3 در طبیعت است و حاوی بیش از دو برابر امگا- 3 موجود در روغنهای ماهی است و اگر با افزایش میزان کلسترول، آنژین، فشار خون بالا و پسوریازیس، اگزما، آرتریت روماتیسمی یا بیماری تصلب شرایین چندگانه (MS) مواجه هستید، می توانید از فواید اضافه کردن روغن کتان به برنامه غذایی خودتان بهره مند شوید. روغن این گیاه سبب کاهش کلسترول لیپوپروتئین کم تراکم (یعنی کلسترول نامطلوب بدن) و سطح تری‌گلیسرید میشود.

در واقع چربی های مفید موجود در آن بر خلاف چربی های مضر (چربی های بد ناخواسته موجود در غذا ها) ، نه تنها سطح کلسترول را پایین می آورد بلکه می توانند به کاهش چربی شکم ( چربی های انباشته شده ) نیز کمک کند. لیز و اکارییلو، نویسندگان اصلی رژیم غذایی مدیترانه ای که در این رژیم به جای در نظر گرفتن موادی که نباید بخورید بر روی بهترین، تازه ترین و سالم ترین مواد غذایی، برای مصرف افراد تمرکز شده است، برای داشتن شکمی صاف ، از طرفداران این گونه از نابودگران طبیعی چربی ها برای کسانی که طور خاص هدف خود را کاهش دادن چربی های شکمی قرار داده اند ، هستند.

نه تنها این دانه های فوق العاده برای مبارزه با چربی ها مفید هستند بلکه برای کسانی که مبتلا به نفخ هستند نیز بسیار مثمر ثمر خواهد بود. بذر کتان دارای مقادیر زیادی فیبر است و به همین دلیل می تواند به حفظ سلامت سیستم گوارشی و در عین حال هضم غذا ، از بین بردن نفخ شکم ، یبوست و دیگر مشکلات گوارشی کمک کند . بهترین راه مصرف روغن کتان اضافه کردن آن به غذاهایی نظیر سالادها است، اما نباید از روغن مزبور برای پخت و پز استفاده کنید، چون گرما سبب نابودی اسیدهای چرب سالم در روغن کتان میشود.

سعی کنید یک قاشق غذاخوری بذر کتان تازه را به صبحانه خود اضافه کنید و شروع به لذت بردن از صاف شدن شکمتان کنید .

* به یاد داشته باشید در صورتی که دانه کتان کوبیده شده، خرد شده یا آسیاب شده استفاده می کنید، حتماً مایعات، به ویژه آب کافی مصرف کنید.

2. انواع توت ها

تمشک ، زغال اخته ، توت فرنگی و... ، این میوه ها دارای چه وجه مشترکی می باشند ؟ همه آنها می توانند عذاب شما را که ناشی از چاقی شکمی است کاهش دهند . مطالعات نشان داده اند که کسانی که مایل به از دست دادن چربی شکم خود هستند برای این کار باید میوه هایی که به رنگ آبی یا قرمز هستند (مانند گیلاس ، انگور قرمز و بسیاری از انواع توت ها ) را برای خوردن انتخاب کنند . 

 

با توجه به تحقیقات اخیر در واقع آنتوسیانین ، ماده شیمیایی که باعث رنگ دادن به این میوه ها است ، مناسب ترین ماده برای سوزاندن چربی شکم است.

3. ماست

مصرف روزانه 3 وعده ماست تا 81 درصد چربی ناحیه شکم را کاهش می‌دهد و لازم به ذکر است که مصرف ماست به داشتن اندامی‌ لاغر و عضلانی کمک بسزایی می‌کند.چگونه ماست باعث کاهش چربی و در عین حال حفظ عضله می‌گردد؟

کلسیم ، توانایی سلولهای چربی را برای ذخیره چربی کم میکند. بنابراین، سلولها، چربی بیشتری می‌سوزانند و کمتر در جگر ذخیره میشوند.

به هر حال، این مطالعه نشانگر آن است که افزودن یک یا دو وعده ماست به غذای روزانه، به شما کمک می‌کند تا چربی بیشتری کم کرده و عضلات کمتری از دست بدهید و نتیجه مطلوبی از رژیم خود بگیرید. ماست ، کاهش دهنده چربی و کالری ناشی از آن است ، بنابراین به عنوان یک ماده غذایی کاهش وزن خوب مورد توجه محققان می باشد ، همچنین باعث سلامت روده ی بزرگ می‌شود، ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده‌ی بزرگ حفاظت می‌کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می‌دهد .

این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می‌شوند . ماست باعث تشدید رشد باکتری های خوب در روده و کمک به هضم غذا ، دفع گاز و نفخ اضافی معده می گردد.

ماست خوشبختانه به شیوه های آسان در هر برنامه رژیم غذایی موجود است و به عنوان بخشی از یک وعده غذایی یا میان وعده بین وعده های غذایی مورد استفاده قرار می گیرد .

شما همچنین می توانید از ترکیب طبیعی ماست با انواع توت ها و یا دانه های کتان و یا یک کاسه از غلات صاف شده ، برای از بین بردن چربی های شکمی به عنوان یک غذای مناسب رژیمی استفاده کنید .

4. غلات سبوس دار

غلات سبوس دار برای مدیریت وزن و از بین بردن چربی های اضافی و مضر بدن جزو بهترین گزینه ها هستند ، غلات سبوس دار نه تنها در کاهش چربی ها نقش دارند و منبع کاملی از انرژی را آزاد می کنند، بلکه با توجه به سطح بالایی از فیبر به تنظیم دستگاه گوارش و همچنین داشتن احساس خوب و پرانرژی بودن شما برای مدت زمان طولانی تر کمک خواهد کرد .

خوردن غلات سبوس دار به کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس) و انسولین در بدن کمک می کند تا موجب سوخت و ساز بهتر گلوکز در بدن شما گردد و التهابات روده و معده را کاهش دهد.

در حالت طبیعی و به همراه سبوس، این غلات (گندم، برنج و سایر غلات سبوس دار) سرشار از مواد ضد سرطان، فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی هستند.

یک تحقیق در مجله آمریکایی تغذیه بالینی به چاپ رسید که نشان داد مردانی که مصرف غلات سبوس دار را افزایش داده اند، در زمان میانسالی افزایش وزن کمتری نسبت به دیگر مردان تجربه کرده اند. محققان کانادایی در یک مطالعه 14 ساله بر روی 34000 نفر دریافتند، کسانی که حدود سه وعده در روز برنج قهوه ای، نان تیره، ذرت بو داده و کلاً غلات سبوس دار می‌خورند 23 درصدکمتر از کسانی که یک وعده در روز این غلات را می خورند به بیماری های لثه دچار می شوند.

با این حال ، بسیاری از مردم ، به طور غریزی گندم را به عنوان منبع اولیه خود از غلات سبوس دار انتخاب می کنند که این معمولا بهترین انتخاب نیست چرا که نه تنها گندم به سختی هضم می شود بلکه می تواند باعث نفخ معده در برخی افراد گردد .

آزمایشات نشان داده اند که بهتر است غلات را به جای آرد کردن و تصفیه آن ، به شکل طبیعی خود استفاده کرد. می توانید جایگزین های مغذی را امتحان کنید مانند برنج قهوه ای ، جو ، گندم سیاه و پاستا .

یک دانشمند در زمینه علم تغذیه در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا می گوید : داشتن یک رژیم غذایی که در آن غلات کامل به میزان زیاد وجود داشته باشد، ضمن کاهش کربوهیدراتهای تصفیه شده باعث تغییر در واکنش های گلوکز وانسولین نیز می شود وشکستن ذخایر چربی را آسانتر می کند بخصوص اگرشما شکم بزرگی داشته باشید.

/ 0 نظر / 33 بازدید