ده نکته برای پیاده روی در فصل تابستان

3- میزان آب مصرفی را افزایش دهید تا هم لاغرتر شده و هم دچار مشکل کم آبی بدن و در پی آن بیماری های مختلف نشوید.

قبل، حین و بعد از ورزش آب بنوشید. منتظر نمانید تا تشنه شوید. قبل از تشنگی، در دفعات متعدد و هر دفعه چند جرعه کوچک آب بنوشید.

بهترین دمای آب نوشیدنی، نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. از نوشیدن نوشیدنی های خیلی شیرین، الکلی و کافئین دار خودداری کنید.

در ماه رمضان برای آنکه بتوانید این نکته را رعایت کنید استفاده از غذاهای آبکی و البته میزان خوردن آب بین افطار تا سحر را افزایش دهید.

4- مراقب پوست خود هنگام پباده روی باشید، زیرا تحقیقات نشان می دهد افرادی که در اثر پیاده روی دچار مشکلات پوستی می شوند خیلی زود از آن زده شده و دیگر سراغ این ورزش نمی روند.

برای محافظت از پوست باید از کرم های ضدآفتاب و کلاه لبه دار یا سایه بان استفاده کنید.

 5- به جای آنکه به دنبال قدم زدن ساده باشید، کمی در طی پیاده روی جنب و جوش داشته باشید تا به راحتی وزن شما کاهش یابد. البته برای این کار بهتر است هنگام پیاده روی، دست های خود را 90 درجه خم کرده و تکان دهید.

 6- ورزش را به تدریج شروع کنید. حتی اگر هوا گرم است، باز هم باید ورزش را به آهستگی و با گرم کردن بدن تان شروع کنید.

 7- برای ورزش کردن در تابستان، محل مناسبی انتخاب کنید. لذا مکان های سایه دار که در معرض مستقیم نور آفتاب نیستند را برای ورزش کردن انتخاب کنید.

 عینک آفتابی

 8- برای جلوگیری از آسیب‌‌های چشمی ‌ناشی از نور آفتاب حتما از عینک آفتابی استاندارد استفاده کنید. اشعه فرابنفش می‌تواند موجب سوختگی قرنیه و سرطان پلک شود و احتمال بروز بیماری‌‌های دیگری مانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تحلیل رفتن صفحه بینایی در شبکیه چشم) را در فرد افزایش دهد.

 

9- کفش‌‌های راحت، اندازه و بنددار بپوشید که پا را در خود نگه دارد و مانع وارد آمدن ضربه به پا شود. همچنین جوراب‌‌های نخی بپوشید که عرق پا را جذب کند.

 10- کسی که در تابستان ورزش می‌کند باید علائم هشدار دهنده را به خوبی بشناسد. علائم هشدار دهنده برای ورزش های تابستانی عبارتند از:

استفراغ، سردرد، گرفتگی عضلات، مشکلات یا رفتارهایی مانند حرکات ناشیانه و شک بر انگیز و تند شدن ریتم تنفس.

اینها نشانه هایی هستند که احتمال سنکوب، کم آب شدن بدن و حتی گرمازدگی را به ذهن متبادر می‌کنند.

 در صورت مشاهده این علائم، اگر برایتان ممکن است به سایه بروید و در معرض هوای خنک قرار بگیرید، دراز بکشید و پاهای تان را بالا بیاورید و در نهایت چند جرعه آب بنوشید.

/ 0 نظر / 39 بازدید