در روز چند کالری دریافت می‏ کنید؟

چربی گوشت

مرحله دو: در مورد مصرف چربی‏ها هوشیار باشید:

به خاطر اینکه چربی‏ها از لحاظ کالری خیلی فشرده هستند و کالری بالایی دارند، چربی‏های بد را از رژیم غذایی تان حذف کنید.

تمام اسیدهای چرب ترانس را از قبیل: روغن جامد هیدروژنه یا مارگارین را کنار بگذارید. اسید چرب ترانس باعث گرفتگی رگ‏ها می‏ شود که نه تنها کلسترول بد یا LDL را افزایش می ‏‏دهد بلکه کلسترول خوب HDL را هم پایین می ‏آورد.

چربی‏های اشباع شده مثل کره و چربی‏هایی که از گوشت به دست می ‏آیند را به حداقل برسانید زیرا این چربی‏ها در بدن شما به کلسترول بد تبدیل می‏ شوند.

زیتون

 به جای آنها از روغن‏های گیاهی مثل روغن کانولا، زیتون و روغن‏هایی که از آواکادو و مغزها به ‏دست می‏ آیند، را استفاده کنید. همچنین امگا 3 ، اسیدهای چربی که از ماهی و تخم‏ کتان به ‏دست می ‏آیند و برای قلب مفید‏ند، را در رژیم‏ تان بگنجانید.

 مرحله سوم: از کربوهیدرات‏های پیچیده استفاده کنید:

- شکر، آرد سفید، الکل و سایر کربوهیدرات‏های تصفیه شده، سریعاً قند خون را بالا می ‏برند که منتهی به یک جهش ناگهانی در انسولین می ‏شود. این جهش ناگهانی موجب ایجاد گرسنگی دائمی می ‏شود که در طول زمان می ‏تواند سبب مقاومت بدن به انسولین یعنی دیابت نوع 2 بشود.

- کالری‏های حاصله از غذاهای حاوی کربوهیدرات‏های ساده را به حداقل برسانید و آنها را با کربوهیدرات‏های پیچیده مانند میوه‏ها، سبزی‏ها و غلات کامل جایگزین کنید تا جریان خون شما همیشه شامل گلوکزی ‏باشد که با گرسنگی بجنگد.

- غذاهای با کالری بالا و ارزش تغذیه‏ای پایین را از رژیم‏تان حذف کنید.

لیست این غذاها را شما می‏دانید: مایونز، شیر پرچرب، خامه، بستنی و بیشتر دسرها.

اگر شما احساس می ‏کنید که به مواد غذایی شیرین نیاز دارید، یک تکه خیلی کوچک از یک شکلات سیاه نیمه شیرین و یا بهتر از آن، از میوه استفاده کنید.

ماهی

- ماست بدون چربی با کمی عسل و وانیل واقعی، یک سُس عالی است که شما می ‏توانید آن را در سالاد میوه استفاده کنید.

مرحله چهارم: به اندازه کافی از پروتئین بدون چربی که بیشتر از منابع گیاهی و ماهی باشد، استفاده کنید:

این کلید کم کردن وزن و پایین نگه داشتن کالری مصرفی است. پروتئین آهسته‏تر از کربوهیدرات‏ها هضم می‏شوند و این اساس رژیم دکتر اتکینز است. یکی از ایرادهای این رژیم این است که استفاده از پروتئین‏ هایی که حاوی چربی‏ های اشباع شده هستند، مجاز است که این بالاخره منجر به بیماری‏ قلبی می ‏شود. اما وی در باره اینکه پروتئین به اندازه کافی بخورید تا کالری مصرفی‏ تان پایین بیاید، درست می ‏گوید.

/ 0 نظر / 25 بازدید