رشته‌های ورزشی مفیدبرای بانوان

ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای قبل و زمان بلوغ به دلیل بروز مشکلات برای دختران جوان تولید نمی‌شود، اما انجام ورزش‌هایی همچون دو سریع، دویدن، طناب زدن، لی لی بازی کردن و همچنین انجام 150 دقیقه فعالیت ورزش هوازی دو الی سه بار ورزش‌های قدرتی و حرکات انعطاف پذیری در طول هفته‌ جزء فعالیت‌هایی است که برای جلوگیری از بروز اختلالات هورمونی برای دختران قبل از بلوغ توصیه می‌شود.

 این متخصص پزشکی ـ ورزشی با بیان این نکته که ورزش تاثیری در بلوغ دختران ندارد، یادآور شد: تنها عاملی که در بلوغ زنان امکان دارد نقش داشته باشد، انجام یکسری ورزش‌هایی که به اصطلاح به آن «ورزش سه گانه زنان» می‌گویند و علائمی همچون کاهش وزن زیاد، اختلالات قاعدگی و پوکی استخوان دارد. این ورزش‌ها شامل اسب سواری، ژیمناستیک و باله است. هر چند این ورزش‌ها در تناسب اندام زنان نقش بسزایی دارند، اما به دلیل کاهش وزن زیاد و عدم دریافت تغذیه کافی به بدن موجب اختلالات هورمونی و در نتیجه‌ به تاخیر افتادن زمان قاعدگی زنان به مدت طولانی می‌شود.

 وی ادامه داد: بنابراین ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای قبل و زمان بلوغ به دلیل بروز این گونه مشکلات برای دختران جوان تولید نمی‌شود، اما انجام ورزش‌هایی همچون دو سریع، دویدن، طناب زدن، لی لی بازی کردن و همچنین انجام 150 دقیقه فعالیت ورزش هوازی دو الی سه بار ورزش‌های قدرتی و حرکات انعطاف پذیری در طول هفته‌ جزء فعالیت‌هایی است که برای جلوگیری از بروز اختلالات هورمونی برای دختران قبل از بلوغ توصیه می‌شود.

/ 0 نظر / 124 بازدید